<p>Project ‘Wat eten we vandaag?’ smakelijk afgesloten</p>

Project ‘Wat eten we vandaag?’ smakelijk afgesloten

Dat was smullen, de laatste dag voor de herfstvakantie!! Op een smakelijke manier hebben wij het project “Wat eten we vandaag?” afgesloten.

Wat zijn projecten?
Projecten zijn vakoverstijgende lessen waarbij leerlingen aan de hand van thema’s de samenhang tussen verschillende vakken leren begrijpen. Dit project ging over voedsel. De kinderen leerden gerechten uit andere landen kennen en ze leerden bestellingen in een andere taal uit te spreken. Bij wiskunde leerden ze verpakkingen in elkaar te zetten en bij ‘art & design’ leerden ze die verpakkingen vervolgens vorm te geven. Bij biologie leerden ze wat calorieën zijn en bij gym leerden ze hoe je daar weer vanaf komt.  Bij economie leerden ze waar de hamburger vandaan komt en bij maatschappijleer leerden de impact ervan op het milieu kennen.

Doelen
Één van onze doelen is om dit projectonderwijs gedurende de rest van het jaar (en de jaren daarna) te verbeteren. Ons volgende project ‘Open Vensters’ begint na de herfstvakantie. Daarbij leren we de wijk kennen. Dit doen wij in samenwerking met Theater Rotterdam en een drietal andere scholen.

Zit jij in groep 8?
Als er 8ste groepers zijn die kennis willen maken met de jongste, kleinste en gezelligste school van Rotterdam kom dan vooral langs tijdens onze eerste open lesmiddag op woensdag 20 november. Aanmelden kan via info@montessorimavorotterdam.nl

Wees van harte welkom!!

Kun je niet op 20 november? Dan vind je hieronder alle data van onze open lesmiddagen en onze open dag. Hopelijk tot snel!

Open lesmiddagen

  • Woensdag 20 november 14.30 – 16.00 uur
  • Woensdag 29 januari 14.30 – 16.00 uur
  • Woensdag 4 maart 14.30 – 16.00 uur

Open Dag

  • Zaterdag 15 februari 2020 van 11:00 tot 15:00 uur

Tijdens de Open Dag, kun je gewoon binnenlopen, rondkijken en in gesprek gaan met leerlingen en medewerkers van school. Je hoeft je niet aan te melden voor de Open Dag.

Projecten zijn vakoverstijgende

  1. lessen waarbij leerlingen aan de hand van thema’s
  2. de samenhang tussen verschillende vakken leren
  3. begrijpen. Dit project ging over voedsel. De kinderen
  4. leerden gerechten uit andere landen kennen en ze leerden bestellingen in een andere taal uit te spreken. Bij wiskunde leerden ze verpakkingen in elkaar te zetten en bij ‘art & design’ leerden ze die verpakkingen vervolgens vorm te geven. Bij biologie leerden ze wat calorieën zijn en bij gym leerden ze hoe je daar weer vanaf komt.  Bij economie leerden ze waar de hamburger vandaan komt en bij maatschappijleer leerden de impact ervan op het milieu kennen.